26 aug En föråldrad hemsida skadar ditt företag
Håll hemsidan modern
Hur står det till med företagets digitala marknadsföringskanaler? Kommer du inte ihåg när ni senast uppdaterade företagets hemsida?
Är webbplatsens design och layout föråldrad och saknar automatisk anpassning för smartphones?
Blir placeringen på Google allt sämre samtidigt som dina konkurrenter rör sig uppåt?
Eftersom ingenting har hänt på hemsidan på länge går det igång varningsklockor hos besökare och ger upphov till en rad frågor:
- Finns företaget kvar?
- Använder företaget nya eller gamla metoder i sitt arbete?
- Är en den övriga informationen på hemsidan relevant?
- Använder företaget nya eller gamla metoder i sitt arbete?
Det första intrycket är enormt viktigt och den tvekan som uppstår när man möts av ”gammal” information är uppenbar.
Det fortfarande väldigt vanligt bland företagare att inte lägga någon större vikt vid hur företaget framstår på nätet.
Dags att fixa webben!
Anta att ni antog en helt ny design och layout för er webbplats. Detta kommer att inge ett större förtroende hos era besökare och befintliga kunder. Ni visar att det händer något på företaget, ert varumärke stärks och med det ökar med största sannolikhet möjligheten till fler affärer.
Så det finns ingen anledning att vänta längre. En en levande webb kan ni uppnå genom att lägga så lite som 10-15 minuter i veckan på att skiva en kort informativ text på er hemsida och något inlägg på företagets Facebook-eller Twittersida.
Tänk långsiktigt och se till att ditt företags webbnärvaro känns levande. Lägg till en bild på nya varor i butiken eller en bild från ert senaste uppdrag, skriv några rader om erbjudanden eller om era varor och tjänster.
Det handlar om att vara mer aktuella än dina konkurrenter och genom att finnas och synas med aktuell information i de medier som dina kunder finns i, så har du bättre förutsättningar att nå nya kunder med hjälp av din hemsida.
Eftersom många idag hittar idag produkter och tjänster via sökmotorer som Google, Bing och Yahoo är det nödvändigt att få en bra grundläggande och riktigt utförd sökmotoropimering av webbplatsen och få med rätt tänk när uppdateringar görs så att texter innehåller relevanta sökord.